Τα projects στην εκπαιδευτική διαδικασία

από | Μαρ 11, 2021

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Tα projects στην εκπαιδευτική διαδικασία!

Όταν κάποιος χρησιμοποιεί την λέξη “project” ίσως του έρχεται στο μυαλό κάτι βαρετό, καταναγκαστικό, ίσως και δύσκολο να πραγματοποιηθεί!

Στο παρελθόν, όταν καθηγητές και δάσκαλοι ανέθεταν στα παιδιά να ολοκληρώσουν ένα project, μπορεί να ήταν κάπως δύσκολο..Θυμάμαι τα παιδικά μας χρόνια, που αναγκαζόμασταν να επιστρατεύσουμε ολόκληρη οικογένεια να μας βοηθήσει, ψάχναμε σε εγκυκλοπαίδειες και κουραζόμασταν με ατελείωτες πληροφορίες που έπρεπε να συλλέξουμε!

Τα πράγματα φυσικά στην εποχή μας έχουν αλλάξει τρομαχτικά! Οι πληροφορίες είναι σχεδόν παντού, ο τρόπος σκέψης πιο ανοιχτός, οι τρόποι να βοηθηθούμε αναρίθμητοι και κατ’επέκατση πολύ πιο διασκεδαστική και ευχάριστη η “δουλειά” των μαθητών!

Έτσι λοιπόν, και στο δικό μας φροντιστήριο στην Επικοινωνία, αποφασίσαμε να βρούμε τρόπους να ενθαρρύνουμε τους μικρούς αλλά και μεγαλύτερους μαθητές μας να ασχοληθούν με τα projects!

Για να δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά τα Projects …

Τι είναι Project;

Η λέξη project σημαίνει σχέδιο, μελέτη. Χρησιμοποιήθηκε στην παιδαγωγική στις αρχές του 20ου αιώνα ως μια εκπαιδευτική διαδικασία που οδηγεί στη μόρφωση μέσα από συγκεκριμένες διαδικασίες μάθησης.

H μέθοδος project είναι μία ανοιχτή γνωστική διαδικασία. Τα projects στην εκπαιδευτική διαδικασία, δεν είναι αυστηρά καθορισμένα εκ των προτέρων. Αποτελούν έναν τρόπο βιωματικής γνώσης που στηρίζεται στη διερευνητική μάθηση, στην οποία συμμετέχει ενεργά όλη η τάξη.

Η βασική δομή της μεθόδου είναι: η πρωτοβουλία των μαθητών για να εξετάσουν κάποιο θέμα, η ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την πρωτοβουλία, η από κοινού διαμόρφωση των πλαισίων δράσης, η υλοποίηση όσων έχουν προγραμματιστεί και η περάτωση του Project. Ανάμεσα στα πέντε αυτά στάδια παρεμβάλλονται διαλείμματα ενημέρωσης και ανατροφοδότησης που βοηθούν τους μαθητές να ρυθμίσουν οργανωτικά θέματα, να αλληλοενημερωθούν και να δουν κριτικά τις ενέργειες που έχουν κάνει.

Όλοι οι μαθητές θα προσπαθήσουν να φτιάξουν κάποια Projects ο καθένας. Έτσι θα αρχίσουν να ψάχνουν, να γράφουν, να παρουσιάζουν διαλόγους για διάφορα αγαπημένα τους θέματα. Τα Projects βοηθούν πάρα πολύ τους μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κυρίως γιατί η δηµιουργία τους είναι αποκλειστική ευθύνη του καθενός µαθητή ξεχωριστά. Το κάθε παιδί το ετοιµάζει µε βάση τις δυνατότητές του, τα ενδιαφέροντά του, τις δεξιότητές του.

Είναι ο καθρέφτης όλων όσων έχει µάθει.

Έχουµε παρατηρήσει πως ακόµη και µαθητές που δε συµµετέχουν πρόθυµα στις δραστηριότητες της τάξης, όταν έχουν να ετοιµάσουν Projects, βάζουν τα δυνατά τους. Το Project, εκτός από να το ετοιµάσει ο µαθητής στο σπίτι του και να το φέρει στον καθηγητή του, θα πρέπει και να το παρουσιάσει στους συµµαθητές του.

Από µόνο του λοιπόν είναι multi-tasking. Συµπεριλαµβάνει και τις 3 δεξιότητες που θα πρέπει να αναπτύξουν τα παιδιά. Τη γραφή, την ανάγνωση και τον προφορικό λόγο.

Τα οφέλη όμως, αυτής της εκαπιδευτικής διαδικασίας, δεν σταματούν εδώ…

  • Συμβάλλει στην ανάπτυξη των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών και ανάμεσα στους μαθητές και στον/στην εκπαιδευτικό.
  • Μυεί τους μαθητές σε θεμελιακές αρχές κοινωνικής συμπεριφοράς, όπως είναι η επικοινωνία και η συνεργασία, η αποδοχή και η αναγνώριση της αξίας του άλλου.
  • Ενθαρρύνει την ανεξαρτησία του νου και τη μάθηση μέσα από ανακάλυψη, προσωπική και πρακτική εμπειρία.
  • Ο ανταγωνισμός και ο ατομισμός καταργούνται και ο μαθητής μαθαίνει να συνεργάζεται και να απολαμβάνει τη χαρά της ομαδικής δουλειάς.
  • Καλλιεργεί την πρωτοβουλία, την περιέργεια και τη δημιουργικότητα του κάθε μαθητή και τον/την ενισχύει ηθικά.
  • Προβάλλει ενδιαφέροντα, χαρίσματα και ταλέντα που θα παρέμεναν κρυφά
  • Eνθαρρύνει και βοηθάει μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες με τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας. Βρίσκουν έτσι τρόπους αυτοέκφρασης και αυτοδιάθεσης και γίνονται δημιουργικοί.
  • Καθιστά τον κάθε μαθητή υπεύθυνο, διότι αναλαμβάνει καθήκοντα στα οποία πρέπει να φανεί συνεπής και έτσι αντιλαμβάνεται ότι είναι σημαντικός ο ρόλος που έχει να επιτελέσει.

Μην φοβηθείτε να κάνετε το ίδιο και με τα δικά σας παιδιά και γιατί όχι και στα Αγγλικά? Μόνο ωραίες στιγμές και καλά αποτελέσματα θα έχετε![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”40px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Αν έχετε οποιαδήποτε απορία, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο 2102139438 – info@epikinonia-school.gr ή να συμπληρώσετε την φόρμα επικοινωνίας.[/vc_column_text][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″]

    [/vc_column][/vc_row]

    13 + 3 =

    Τελευταία Νέα

    Υβριδική Διδασκαλία vs Διδασκαλία στην Αίθουσα vs Online Διδασκαλία

    Υβριδική Διδασκαλία vs Διδασκαλία στην Αίθουσα vs Online Διδασκαλία

    Εισαγωγή   Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσω να σας εξηγήσω όσο πιο αναλυτικά γίνεται τι είναι η Υβριδική Διδασκαλία και πως μπορούν τα παιδιά μας να επωφεληθούν από αυτή έτσι ώστε να μάθουν ξένες γλώσσες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.   Τι είναι η Υβριδική...

    Διαβάστε Περισσότερα
    Πότε χρησιμοποιούμε το a, an και the?

    Πότε χρησιμοποιούμε το a, an και the?

    a/ an / the   Χρησιμοποιούμε a / an με αριθμήσιμα ουσιαστικά στον ενικό αριθμό. a pen, a cat, a university, a big elephant, a famous actor, an exercise, an animal, an hour, an open door, an umbrella   Τα χρησιμοποιούμε: 1) πριν από επαγγέλματα.   Lionel...

    Διαβάστε Περισσότερα