Πότε να ξεκινήσει το παιδί μου Αγγλικά?

από | Οκτ 7, 2021

Πότε να ξεκινήσει το παιδί μου Αγγλικά?

 

Έχοντας διδάξει αγγλικά πάνω από 25 χρόνια, έχω ερωτηθεί πάρα πολλές φορές :

 

«Πότε πρέπει να ξεκινήσει ένα παιδί αγγλικά;»

Τώρα πλέον έχω βρεθεί κι εγώ στη θέση του μπαμπά που αναρωτιέται πότε είναι καλό να ξεκινήσουν τα παιδιά μου αγγλικά. Χρησιμοποιώντας λοιπόν τη διδακτική μου εμπειρία, θα προσπαθήσω να σας βοηθήσω να επιλέξετε το καλύτερο για το παιδί σας

Από δύο έως περίπου εφτά ετών, τα παιδιά #ακούνε, #βλέπουν, #γεύονται, #μιμούνται. Με αυτό τον τρόπο μαθαίνουν καλύτερα. Σε αυτή, λοιπόν, την ηλικία είναι πολύ εύκολο να αρχίσουν να μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα.  Πολύ γρήγορα με το τραγούδι, τα παραμύθια, το παιχνίδι, γενικότερα μέσα από ένα βιωματικό πρόγραμμα μαθημάτων (όπως μαθαίνουν, άλλωστε, και τη μητρική τους), χρησιμοποιώντας δηλαδή το συναίσθημα και τις αισθήσεις-βιωματικά.

Όμως, όταν λέμε να μαθαίνουν, δεν εννοούμε να κάνουν μαθήματα ξένης γλώσσας.

 

Η νηπιακή και προσχολική ηλικία είναι μια καλή περίοδος για να αρχίσουν να έρχονται απλώς σε επαφή με μια ξένη γλώσσα και να τη μαθαίνουν εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό τους με ξένες λέξεις. Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν θα πρέπει η γνώση να «μεταφέρεται» στο παιδί αυτής της ηλικίας (προσχολικής) ως μάθημα και μάλιστα υποχρεωτικό. Αν για το παιδί είναι ένα ακόμα παιχνίδι, έχουμε πολλές πιθανότητες να αγαπήσει την γλώσσα. Να τη μάθει με μεγαλύτερη ευκολία αργότερα. Η πίεση, ίσως φέρει το αντίθετο αποτέλεσμα. Και βέβαια, κάθε παιδί έχει τη δική του ωρίμανση, τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του. Όλα αυτά πρέπει να λαμβάνονται υπόψη πριν από την έναρξη της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας.

 

 

Είναι αρκετά συνηθισμένο, όσο τα παιδιά είναι στο στάδιο της #προσχολικής αγωγής, να συνδυάζονται το παιχνίδι και η διδασκαλία της ξένης γλώσσας. Έτσι και αλλιώς, σε αυτές τις ηλικίες δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Η #γλώσσα εισάγεται #βιωματικά μέσα από τα τραγουδάκια, το παιχνίδι, τις κατασκευές  και την επικοινωνία, για όσα συμβαίνουν στην καθημερινότητα τους ζωής. Τα παιδιά προσαρμόζονται αρκετά καλά και σχετικά γρήγορα. Κάνουν χρήση των αυξημένων δυνατοτήτων τους και αφομοιώνουν με φυσικότητα τα καινούργια αυτά ερεθίσματα.

Σύμφωνα με την άποψη πολλών εκπαιδευτικών, η κατάλληλη ηλικία για να έρθει ένα παιδί σε μια πρώτη επαφή με μια ξένη γλώσσα είναι η προσχολική.

Ωστόσο, για να ξεκινήσει την ουσιαστική της εκμάθηση καλό θα ήταν να περάσει την #Β΄ Δημοτικού. Έτσι θα έχει ήδη κατακτήσει την ανάγνωση και τη γραφή της μητρικής του γλώσσας και θα έχει έρθει σε επαφή με άλλα γραμματικά φαινόμενα, και θα μπορεί να την αφομοιώσει. Πριν από αυτό το χρονικό διάστημα η ξένη γλώσσα θα πρέπει να αποτελεί ένα ακόμα #παιχνίδι, ώστε να την αγαπήσει και να τη μάθει με μεγαλύτερη ευκολία αργότερα.

Ειδικοί υποστηρίζουν ότι η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας πέρα από τα προφανή, προσφέρει και άλλα πλεονεκτήματα όπως:

  • Βελτιωμένη σχολική απόδοση
  • Οξύνοια και υψηλότερο βαθμό κοινωνικοποίησης.
  • Έχει αποδειχθεί, ακόμη, ότι η μελέτη ξένης γλώσσας βοηθά τους μαθητές να ασκήσουν κριτική σκέψη.
  • Τα παιδιά που εκτίθενται σε δύο ή περισσότερες γλώσσες είναι, συνήθως, πιο ευπροσάρμοστα, πιο δημιουργικά. Φτάνουν σε υψηλότερα επίπεδα γνωσιακής ανάπτυξης σε #μικρότερη ηλικία σε σύγκριση με τους συνομήλικούς τους που γνωρίζουν μόνο τη μητρική τους γλώσσα.

 

 

Επιπλέον, τα οφέλη είναι πολλαπλά και σημαντικά στην πολυπολιτισμική κοινωνία που ζούμε.

  • Μια ξένη γλώσσα ανοίγει τις πόρτες σε ένα νέο πολιτισμό.
  • Τα παιδιά μαθαίνουν να εκφράζουν νέες, πιο σύνθετες ιδέες καθώς εκτίθενται σε πολιτισμικά ερεθίσματα τα οποία δεν τους ήταν γνώριμα έως τότε.
  • Φυσικά, η γνώση μιας δεύτερης (ή τρίτης) γλώσσας προσφέρει στο παιδί σας προβάδισμα και στον ανταγωνιστικό εργασιακό χώρο.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να δώσουμε έμφαση στο ρόλο του οικογενειακού περιβάλλοντος. Η φυσική γλωσσική ευφυΐα του παιδιού χρειάζεται γονική στήριξη και ερεθίσματα, για να ανθίσει και να ευδοκιμήσει. Γονείς που αφιερώνουν ποιοτικό χρόνο στα παιδιά τους και συζητούν μαζί τους, θα τα βοηθήσουν περισσότερο.

Άλλωστε, όσο περισσότερες γνώσεις έχει αποκτήσει ένα παιδί στη μητρική του γλώσσα, που είναι και το «εργαλείο» για να περάσει σε μια δεύτερη, τόσο πιο εύκολο είναι να κατανοήσει και να μάθει μια ξένη γλώσσα. Οι γονείς που γνωρίζουν μια ξένη γλώσσα, μπορούν να προσφέρουν ουσιαστική βοήθεια στα παιδιά τους. Να εξοικειωθούν στην αρχή με τη γλώσσα αυτή και να εμπλουτίσουν αργότερα σιγά – σιγά το λεξιλόγιό τους. Έτσι θα βοηθήσουν, συμπληρώνοντας το έργο του δασκάλου.

 

 

Οι ανάγκες, οι δυνατότητες και η όρεξη του παιδιού για μάθηση είναι βασικά κριτήρια. Με βάση αυτά θα  αποφασίσει ο γονιός πότε θα στείλει το παιδί του για να μάθει μια ξένη γλώσσα. Προσπαθήστε να κάνετε το παιδί να αγαπήσει τη νέα γλώσσα που ξεκινά να μαθαίνει. Να μην νιώθει ότι το κάνει επειδή του το επιβάλλουν οι άλλοι. Τα μαθήματα θα πρέπει να είναι ευχάριστα. Να του κινούν την #περιέργεια, τη #σκέψη και τη #φαντασία του. Όσο είναι ακόμα μικρό όλη η διαδικασία εκμάθησης μπορεί να είναι ένα παιχνίδι.

 

 

Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερα εκπαιδευτικά θέματα και ευχαρίστως να σας εξυπηρετήσουμε. Θα μας βρείτε το 210.21.39.438. Παράλληλα για οποιαδήποτε απορία σας μπορείτε να επικοινωνήσετε και γραπτώς μαζί μας στέλνοντας μας ένα email στο info@epikinonia-school.gr

 

10 + 15 =

Τελευταία Νέα

Υβριδική Διδασκαλία vs Διδασκαλία στην Αίθουσα vs Online Διδασκαλία

Υβριδική Διδασκαλία vs Διδασκαλία στην Αίθουσα vs Online Διδασκαλία

Εισαγωγή   Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσω να σας εξηγήσω όσο πιο αναλυτικά γίνεται τι είναι η Υβριδική Διδασκαλία και πως μπορούν τα παιδιά μας να επωφεληθούν από αυτή έτσι ώστε να μάθουν ξένες γλώσσες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.   Τι είναι η Υβριδική...

Διαβάστε Περισσότερα
Πότε χρησιμοποιούμε το a, an και the?

Πότε χρησιμοποιούμε το a, an και the?

a/ an / the   Χρησιμοποιούμε a / an με αριθμήσιμα ουσιαστικά στον ενικό αριθμό. a pen, a cat, a university, a big elephant, a famous actor, an exercise, an animal, an hour, an open door, an umbrella   Τα χρησιμοποιούμε: 1) πριν από επαγγέλματα.   Lionel...

Διαβάστε Περισσότερα