Classcraft – Η μαγεία του παιχνιδιού στην τάξη μας!

από | Μαρ 31, 2021

Classcraft – Η μαγεία του παιχνιδιού στην τάξη μας!

Παραδεχτείτε το, όταν ήσασταν στο σχολείο, υπήρχαν σίγουρα μέρες που θα θέλατε να είστε στο σπίτι παίζοντας κάποιο παιχνίδι. Τι θα λέγατε όμως αν η τάξη σας ήταν το παιχνίδι;

Μπορείτε να φανταστείτε μια αίθουσα διδασκαλίας ως ένα μαγικό χώρο? ‘Ενα φανταστικό μέρος όπως στα video games, που οι περισσότεροι μαθητές χρησιμοποιούν και αφιερώνουν αρκετές ώρες?

Σκεφτείται οι μαθητές να κάνουν τις εργασίες τους, να συμμετέχουν στην τάξη, να βοηθούν τους συμμαθητές τους και να κερδίζουν πόντους σαν σε  βιντεοπαιχνίδι. Να μη μελετούν, να έχουν αρνητικές συμπεριφορές και να χάνουν πόντους.

Δυσκολεύεστε να το φανταστείτε;

Εμείς πάλι όχι, γιατί το έχουμε κάνει ήδη πράξη! Πώς; Με το Classcraft!

Το Classcraft είναι η καινοτόμος εκπαιδευτική προσέγγιση που ενθουσίασε τους μαθητές μας. Βασίζεται στη δομή των RPG,αλλά ενσωματώνει την εκμάθηση της ξένης γλώσσας και όχι μόνο.

Τι είναι λοιπόν το Classcraft?

Το Classcraft είναι ένα δωρεάν σύστημα διαχείρισης τάξης. Είναι ένα διαδικτυακό, εκπαιδευτικό παιχνίδι ρόλων, που παίζουν μαζί εκπαιδευτικοί και μαθητές στην τάξη. Μεταμορφώνει την αίθουσα διδασκαλίας σε ένα παιχνίδι ρόλων, βασισμένο στην θεωρία της παιχνιδοποίησης της μάθησης για να κάνει την εκπαιδευτική διαδικασία ακόμα πιο προσιτή στους μαθητές. Έχει σχεδιαστεί για ναενθαρρύνει τη μάθηση μέσω της ομαδικής εργασίας, των κινήτρων και της συνεργασίας.

Μέσα στο παιχνίδι οι μαθητές δημιουργούν ένα avatar και χωρίζονται σε ομάδες που θα θα είναι και αντίπαλες. Ο μαθητής έχει την επιλογή να δημιουρήσει το δικού του  avatar, με έναν αριθμό προκαθορισμένων χαρακτήρων (mage, warrior, healer). Το κάθε avatar έχει τις δικές του δυνάμεις.

Οι δυνάμεις αυτές αντιπροσωπεύουν συμπεριφορές και διαδικασίες που συμβαίνουν μέσα στο πλαίσιο της τάξης. Για παράδειγμα η δύναμη “Ardent Faith” της κλάσης “healer”, του δίνει την δυνατότητα να επιβεβαιώσει μια απάντηση σε ένα διαγώνισμα ρωτώντας τον καθηγητή.

Κάθε δύναμη κοστίζει πόντους, συνεπώς άπαξ και ο μαθητής επιλέξει να την χρησιμοποήσει, ο δάσκαλος αμέσως αφαιρεί αυτούς τους πόντους από το προφίλ του μαθητή – παίκτη.Επιπλέον, οι μαθητές κερδίζουν πόντους απαντώντας σε ερωτήσεις, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες στην τάξη ή βοηθώντας έναν άλλο συμπαίκτη ή ακόμη και τον δάσκαλο.

Μέσα δηλαδή από ποικίλες δραστηριότητες οι μαθητές αποκτούν πόντους εμπειρίας (experience points) και βελτιώνουν το επίπεδο του ήρωα που επέλεξαν.  Ο καθηγητής μπορεί να παραμετροποιήσει το όλο σύστημα ανάθεσης πόντων, έτσι ώστε αυτό να καλύπτει τις ιδιαίτερες ανάγκες της τάξης του.

Τα πλεονεκτήματα? Αναρίθμητα!

 

  • Αποτελεί ένα σύστημα διαχείρισης της τάξης το οποίο μεταμορφώνει την αίθουσα διδασκαλίας σε ένα παιχνίδι ρόλων.
  • Βασίζεται στην θεωρία της παιχνιδοποίησης της μάθησης για να κάνει την εκπαιδευτική διαδικασία ακόμα πιο προσιτή στους μαθητές
  • Λαμβάνει υπόψη την λειτουργία και την απήχηση των βιντεοπαιχνιδιών και τα χρησιμοποιεί για να αναδιαμορφώνει την εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από Quests-Boss Battles-Kudos.
  • Ενθαρρύνει τη μάθηση, τη συνεργατικότητα και την επικοινωνία μεταξύ μαθητών
  • Καλλιεργεί την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης στους μαθητές ενισχύοντας την άποψη ότι τα παιχνίδια δεν παρουσιάζουν μόνο ψυχαγωγικό περιεχόμενο αλλά εντούτοις πρεσβεύουν και έναν εκπαιδευτικό ρόλο.
  • Η άμεση ανατροφοδότηση και η υπευθυνότητα ενθαρρύνουν τους μαθητές να ενεργούν υπεύθυνα, και οι αποστολές που δημιουργούνται από εκπαιδευτικούς παρακινούν τους μαθητές να μελετήσουν περισσότερο.
  • Τα ερωτήματα και οι δυνατότητες προσαρμογής επιτρέπουν στους εκπαιδευτικούς να κάνουν διαφοροποίηση για μαθητές με διαφορετικές ανάγκες.

9 + 7 =

Τελευταία Νέα

Υβριδική Διδασκαλία vs Διδασκαλία στην Αίθουσα vs Online Διδασκαλία

Υβριδική Διδασκαλία vs Διδασκαλία στην Αίθουσα vs Online Διδασκαλία

Εισαγωγή   Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσω να σας εξηγήσω όσο πιο αναλυτικά γίνεται τι είναι η Υβριδική Διδασκαλία και πως μπορούν τα παιδιά μας να επωφεληθούν από αυτή έτσι ώστε να μάθουν ξένες γλώσσες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.   Τι είναι η Υβριδική...

Διαβάστε Περισσότερα
Πότε χρησιμοποιούμε το a, an και the?

Πότε χρησιμοποιούμε το a, an και the?

a/ an / the   Χρησιμοποιούμε a / an με αριθμήσιμα ουσιαστικά στον ενικό αριθμό. a pen, a cat, a university, a big elephant, a famous actor, an exercise, an animal, an hour, an open door, an umbrella   Τα χρησιμοποιούμε: 1) πριν από επαγγέλματα.   Lionel...

Διαβάστε Περισσότερα