Πιστοποίηση ξένων γλωσσών όπως-όπως ή όπως πρέπει;

από | Ιαν 23, 2021

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Πιστοποίηση ξένων γλωσσών όπως-όπως ή όπως πρέπει;

Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας δεν είναι απλά ένα κυνήγι για ένα πιστοποιητικό. Αποτελεί ταξίδι και προσωπική αναζήτηση προς μια νέα κουλτούρα και ένα νέο πολιτισμό. Είναι ανακάλυψη ενός νέου κόσμου και κατ’ επέκταση, ενός νέου κομματιού του εαυτού μας.

Είναι αλήθεια ότι ένας από τους πρωταρχικούς στόχους εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας είναι η απόκτηση ενός πιστοποιητικού γλωσσομάθειας. Ωστόσο, πολλές φορές παρατηρούμε ότι υπάρχουν πολλές παρανoήσεις πάνω στο θέμα αυτό.

Μαθήματα εντατικού ρυθμού

Τα μαθήματα εντατικού ρυθμού είναι μια σχετικά νέα μόδα στον κόσμο της εκμάθησης ξένων γλωσσών. Παρατηρούνται, ολοένα και πιο συχνά, προγράμματα από φορείς που προσφέρουν ταχύρρυθμα μαθήματα και εύκολα πιστοποιητικά. Αναφορικά με τον ρυθμό εκμάθησης της ξένης γλώσσας, είναι αρκετά λυπητερό που οι περισσότεροι βιαζόμαστε να μάθουμε μια νέα ξένη γλώσσα.

Όλα τα προγράμματα αυτά, αναφέρονται στην ταχύτητα των μαθημάτων και τις υπηρεσίες που προσφέρονται για να επιτύχει ο μαθητής και να «ξεμπερδέψει» με τη γλώσσα του, χωρίς να αναφέρεται επ’ ουδενί οι παιδαγωγικοί στόχοι του αντίστοιχου προγράμματος.

Το κλίμα αυτό, ωθεί τους καθηγητές και τους μαθητές σε μια εντατικοποίηση της μάθησης και της εκπαίδευσης, γεγονός που προκαλεί ζημιά και στο μαθητή και στον καθηγητή. Ουσιαστικά, δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος και όλοι παγιδεύονται σε λάθος εκπαιδευτικές τακτικές και μεθόδους.

Σε αυτά τα μαθήματα, η εντατικοποίηση προκαλεί άγχος σε μαθητές μικρότερης ηλικίας και οι μαθητές δεν μαθαίνουν να αγαπούν τη γλώσσα. Περιορίζονται σε ένα μαθησιακό περιβάλλον όπου διδάσκονται άκριτα οι κανόνες της γραμματικής σε μεγάλο όγκο και χωρίς τη δυνατότητα για εμπέδωση. Το λεξιλόγιο δεν διδάσκεται οργανικά και με βάση την εκάστοτε θεματική ενότητα του βιβλίου. Τείνει να είναι κομμάτι της εγκυκλοπαίδειας με τεράστιο όγκο λέξεων.

Τα εντατικά μαθήματα εκ φύσεως είναι σύντομα σε διάρκεια στο χρόνο. Ως αποτέλεσμα ο χρόνος για προφορική  εξάσκηση περιορίζεται σημαντικά. Κατά συνέπεια, πιέζεται ο εκπαιδευτικός, ο οποίος έχει να διδάξει και να καλύψει ένα μεγάλο ποσοστό της ύλης σε πολύ μικρό διάστημα. Επίσης, ο μαθητής ζορίζεται στην εμπέδωση. Η πολύ σημαντική δεξιότητα της αφομοίωσης, της εμπέδωσης και της απόκτησης της κριτικής σκέψης χάνεται.

Σε μεγαλύτερες ηλικίες, ναι μεν ο μαθητής χειρίζεται διαφορετικά τον χρόνο του και αφομοιώνει με άλλο ρυθμό, αλλά όταν χρειαστεί να εξασκήσει τη ξένη γλώσσα, χάνεται σε στείρους γραμματικούς κανόνες και σε αχανές λεξιλόγιο.

 

Απόκτηση του πιστοποιητικού και μετά τι;

Ας σκεφτούμε ένα άτομο που έχει αποκτήσει το ανώτατο πιστοποιητικό του στα αγγλικά στην εφηβική του ηλικία. Έχει καταφέρει να ολοκληρώσει τον κύκλο μαθημάτων του και θεωρείται ικανός πλέον να χρησιμοποιήσει τη γλώσσα σε οποιαδήποτε συνθήκη.

Τα χρόνια περνούν και το άτομο αυτό ξεκινά τις σπουδές του στο πανεπιστήμιο. Εργάζεται σε δουλεία με απαραίτητη τη χρήση των αγγλικών. Σε αυτές τις περιπτώσεις, παρά την ύπαρξη του πιστοποιητικού, το άτομο χρειάζεται να ξεσκονίσει τα βιβλία του και να κάνει εξάσκηση στη γλώσσα.

Πολλές φορές, η απραγία στο γραπτό και προφορικό κομμάτι και η αποχή από τη χρήση της γλώσσας, προκαλεί ζημιά στο ίδιο το άτομο. Για παράδειγμα, δεν αποδίδει κατά την ομιλία και στην διάδραση που είναι το πιο σημαντικό κομμάτι πχ. σε μια συνέντευξη για μια δουλεία στο εξωτερικό. Σε εργασιακές θέσεις όπου χρειάζεται η επαφή με τον κόσμο σε μια ξένη γλώσσα και σε πανεπιστημιακό επίπεδο. Στα μαθήματα που έχουν ορολογία σε ξένη γλώσσα και θέλουν ακαδημαϊκές εργασίες, συναντάται πρόβλημα στην ουσιαστική χρήση της γλώσσας.

 

Απώτερος σκοπός της γλώσσας.

Όταν μαθαίνουμε μια γλώσσα, δεν εστιάζουμε στην αποστήθιση γνώσεων και μόνο στην προετοιμασία για το πιστοποιητικό. Το πιο σημαντικό είναι ο μαθητής να μάθει να αγαπά τη γλώσσα! Να ενθουσιαστεί με το νέο της κόσμο και τους ορίζοντες που μας ανοίγει.

Η γλώσσα είναι κουλτούρα και μας δίνει ένα νέο τρόπο, μια φρέσκια επισκόπηση της πραγματικότητας. Πολλές φορές, η γλώσσα δεν μας παρέχει την καθ’ εαυτή γνώση και μόνο. Μας παρέχει με τη δυνατότητα να διαβάσουμε ένα ξενόγλωσσο βιβλίο πχ. μια λογοτεχνική ιστορία στην πρωτότυπη της μορφή. Μας δίνει τη δυνατότητα να εντρυφήσουμε σε νέα είδη μουσικής και έτσι να μάθουμε ακόμα περισσότερο τα πολιτιστικά στοιχεία της γλώσσας. Παράλληλα, μας παρέχεται η δυνατότητα να παρακολουθήσουμε ταινίες, ακόμα και να πάμε σε ένα εστιατόριο και να δοκιμάσουμε νέα είδη φαγητού.

Η γλώσσα αποτελεί διαβατήριο και προοπτική για μια νέα ζωή.

Τα πιστοποιητικά που σαφώς είναι ένας μεγάλος κόπος και ένα προσωπικό στοίχημα για τον μαθητή και τον καθηγητή, αποτελούν το επιστέγασμα των κόπων μας και της συνολικής προσπάθειας μας κατά την εκμάθηση της ξένης γλώσσας. Η γλώσσα, ειδικά για τους νέους μαθητές, παρέχει νέες ικανότητες και δεξιότητες για τις επόμενες δεκαετίες, είτε σε επαγγελματικό πλαίσιο είτε σε κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο.

 

Η εκμάθηση της ξένης γλώσσας δεν είναι απλά ένα κυνήγι για ένα πιστοποιητικό. Αποτελεί ταξίδι και προσωπική αναζήτηση προς μια νέα κουλτούρα και ένα νέο πολιτισμό. Είναι ανακάλυψη ενός νέου κόσμου και κατ’ επέκταση, ενός νέου κομματιού του εαυτού μας. Επίσης, για τους μαθητές, η ύπαρξη τους σε ένα φροντιστήριο δεν είναι μόνο η εκπαίδευση αλλά και η γενικότερη μόρφωση και καλλιέργεια τους.Είναι η προετοιμασία τους για την ενσωμάτωση και την εναρμόνιση σε ένα μοντέρνο πολυπολιτισμικό περιβάλλον.

Εν κατακλείδι, σε ένα οποιοδήποτε μαθησιακό περιβάλλον, δίνεται έμφαση στην δυνατότητα κοινωνικοποίησης των παιδιών και όχι μόνο στην άγονη μετάδοση της γνώσης. Το ρητό “the journey is the destination” ταιριάζει απόλυτα σε αυτή την περίπτωση.

 

 

[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]https://www.youtube.com/watch?v=6AXnrCodhE0[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row]

5 + 3 =

Τελευταία Νέα

Υβριδική Διδασκαλία vs Διδασκαλία στην Αίθουσα vs Online Διδασκαλία

Υβριδική Διδασκαλία vs Διδασκαλία στην Αίθουσα vs Online Διδασκαλία

Εισαγωγή   Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσω να σας εξηγήσω όσο πιο αναλυτικά γίνεται τι είναι η Υβριδική Διδασκαλία και πως μπορούν τα παιδιά μας να επωφεληθούν από αυτή έτσι ώστε να μάθουν ξένες γλώσσες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.   Τι είναι η Υβριδική...

Διαβάστε Περισσότερα
Πότε χρησιμοποιούμε το a, an και the?

Πότε χρησιμοποιούμε το a, an και the?

a/ an / the   Χρησιμοποιούμε a / an με αριθμήσιμα ουσιαστικά στον ενικό αριθμό. a pen, a cat, a university, a big elephant, a famous actor, an exercise, an animal, an hour, an open door, an umbrella   Τα χρησιμοποιούμε: 1) πριν από επαγγέλματα.   Lionel...

Διαβάστε Περισσότερα