Συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

από | Απρ 5, 2019

Συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και πώς να επιτευχθεί.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί, κάποια στιγμή στη διάρκεια της καριέρας τους, είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν την έλλειψη συμμετοχής των μαθητών τους στην τάξη.

Το ερώτημα που τίθεται, λοιπόν, είναι εάν οι εκπαιδευτικοί μπορούμε με διάφορους τρόπους να “κερδίσουμε” το ενδιαφέρον των μαθητών μας.

Πολλές φορές οι μαθητές εντός της τάξης δείχνουν κουρασμένοι ή ακόμα και αδιάφοροι. Φαίνεται ότι δεν έχουν τη διάθεση να παρακολουθήσουν το μάθημα. Το αποτέλεσμα είναι να τους δημιουργούνται κενά, τα οποία πολλαπλασιάζονται με την πάροδο του χρόνου. Ο συνειδητοποιημένος εκπαιδευτικός, επομένως, καλείται να αντιμετωπίσει το συγκεκριμένο #πρόβλημα.  Καλείται να βρει τρόπους να κάνει το μάθημά του πιον ενδιαφέρον.

Αρχικά, σημαντικό ρόλο παίζει η επικοινωνία των μαθητών με τον εκπαιδευτικό. Δηλαδή η σχέση που έχει δημιουργηθεί μεταξύ τους. Η συμπάθεια του εκπαιδευτικού από τους μαθητές δεν θεωρείται από πολλούς αυτοσκοπός, όμως αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικασίας της #μάθησης. Ο μαθητής που δείχνει να συμπαθεί τον καθηγητή του, είναι πιο εύκολο να ακολουθήσει τις οδηγίες του και να συμμετάσχει στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία

Επίσης, νέες μελέτες στο χώρο της Παιδαγωγικής, αποδεικνύουν ότι η ομαδοσυνεργατική αποτελεί μια διαδικασία από την οποία επωφελούνται οι μαθητές. Η ομαδοσυνεργατική είναι η διαδικασία κατά την οποία ο #εκπαιδευτικός καταργεί τη διαδικασία μάθησης μεταδίδοντας στείρα γνώση. Προσπαθεί να διδάξει στους μαθητές την απόκτηση γνώσης μέσω της συνεργασίας σε ομάδες.

Αν υποθέσουμε ότι σε μια τάξη υπάρχουν δέκα μαθητές, ο εκπαιδευτικός καλείται να δημιουργήσει : είτε 2 ομάδες από 5 παιδιά, είτε 5 ομάδες των 2 μαθητών, κάτι που καθορίζεται από τις ανάγκες του μαθήματος.

Σε τέτοιες περιπτώσεις προτείνεται η συνεργασία μαθητών με διαφορετική επίδοση και η ανάθεση διαφορετικών εργασιών στο κάθε παιδί, οι οποίες καθορίζονται από τις δυνατότητες του. Τετοια #μοντέλα μάθησης θεωρούνται πολύ ευεργετικά για τους μαθητές. Μαθαίνουν οι μαθητές να εργάζονται και να συνεργάζονται για να δημιουργήσουν ένα αποτέλεσμα.

Επομένως, συμπεραίνουμε ότι η συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία της μάθησης δεν είναι ούτε κάτι εύκολο, αλλά ούτε και κάτι ακατόρθωτο.

Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να προσπαθούν συνεχώς να “κερδίζουν” το ενδιαφέρον των μαθητών τους.  Οι γνώσεις αποκτώνται μέσα από την επαφή με ένα αντικείμενο και όχι μέσω της στείρας απομνημόνευσης.

 

Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερa εκπαιδευτικά θέματα και ευχαρίστως να σας εξυπηρετήσουμε. Θα μας βρείτε το 210.21.39.438. Παράλληλα για οποιαδήποτε απορία σας μπορείτε να επικοινωνήσετε και γραπτώς μαζί μας στέλνοντας μας ένα email στο info@ekmathisi.edu.gr.

facebook

instagram

 

Στέλλα Παπαδέλλη

Καθηγήτρια Αγγλικών

13 + 6 =

Τελευταία Νέα

Υβριδική Διδασκαλία vs Διδασκαλία στην Αίθουσα vs Online Διδασκαλία

Υβριδική Διδασκαλία vs Διδασκαλία στην Αίθουσα vs Online Διδασκαλία

Εισαγωγή   Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσω να σας εξηγήσω όσο πιο αναλυτικά γίνεται τι είναι η Υβριδική Διδασκαλία και πως μπορούν τα παιδιά μας να επωφεληθούν από αυτή έτσι ώστε να μάθουν ξένες γλώσσες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.   Τι είναι η Υβριδική...

Διαβάστε Περισσότερα
Πότε χρησιμοποιούμε το a, an και the?

Πότε χρησιμοποιούμε το a, an και the?

a/ an / the   Χρησιμοποιούμε a / an με αριθμήσιμα ουσιαστικά στον ενικό αριθμό. a pen, a cat, a university, a big elephant, a famous actor, an exercise, an animal, an hour, an open door, an umbrella   Τα χρησιμοποιούμε: 1) πριν από επαγγέλματα.   Lionel...

Διαβάστε Περισσότερα