Γέλιο και σχολική επίδοση των μαθητών

Μπορεί άραγε το γέλιο να βοηθήσει στην καλύτερη σχολική επίδοση των μαθητών;

Η περιορισμένη διάρκεια των διδακτικών ωρών καθώς και η ανησυχία του εκπαιδευτικού μήπως χαθεί ο έλεγχος στην τάξη τον αποτρέπουν πολύ συχνά από την επιστράτευση του χιούμορ στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ωστόσο το γέλιο έχει ευεργετική επίδραση στη μάθησηΑυξάνει τη σχολική επίδοση καθώς βοηθά τους μαθητές στη συγκράτηση πληροφοριών και ενισχύει τη μνήμη τους.

Μειώνει το άγχος και τη νευρικότητα. Δημιουργεί ένα ευχάριστο, ζεστό και οικείο κλίμα. Έτσι συντελεί στη δημιουργία μιας καλής ομάδας καθώς βελτιώνει τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών καθώς και μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικού. Ο δάσκαλος έχει έτσι τη δυνατότητα να προσεγγίσει πιο εύκολα τους εσωστρεφείς μαθητές. Μπορεί ακόμα και να επιλύσει τυχόν προβλήματα.

Μειώνεται το άγχος της αποτυχίας και ενθαρρύνονται οι μαθητές να προσπαθήσουν περισσότερο. Επίσης επειδή μειώνεται η απόσταση μεταξύ δασκάλου – μαθητή ένας συνεσταλμένος μαθητής τολμά να εκφράσει πολύ πιο εύκολα μια απορία.

Στην τάξη τα παιδιά περνούν ένα μεγάλο μέρος της μέρας τους. Κατά συνέπεια αξίζει να τους προσφέρουμε ένα ευχάριστο περιβάλλον. Αξίζει να τους χαρίσουμε το γέλιο που έχει ευεργετικές ιδιότητες τόσο πνευματικές όσο και ψυχικές . Το γέλιο ενεργοποιεί ορμόνες που δίνουν ένα ευχάριστο συναίσθημα.

Εξάλλου τα παιδιά γελούν 300 με 400 φορές τη μέρα σε σχέση με τους ενήλικες που γελούν μόλις 10 με 15 φορές. Άρα είναι πολύ αποτελεσματικό ως τεχνική διδασκαλίας και πολύ εύκολο να επιτευχθεί όταν οι μαθητές είναι παιδιά.

Αποκτά ενδιαφέρον το μάθημα!

Επιπλέον η ώρα του μαθήματος αποτελεί για πολλούς μαθητές μια ώρα πλήξης. Όταν όμως χρησιμοποιείται σαν εργαλείο το γέλιο δραστηριοποιούνται όλοι οι μαθητές και το μάθημα αποκτά ενδιαφέρον. Μπορούν λοιπόν να συγκεντρωθούν καλύτερα, να συνδέσουν τις πληροφορίες και να τις θυμηθούν αργότερα.

Έρευνες επίσης έχουν αποδείξει ότι μαθητές που έχουν παρευρεθεί σε μια συνεδρία γέλιου είναι πολύ πιο ικανοί στην επίλυση ενός προβλήματος από άλλους που δεν έχουν παρευρεθεί.

Γέλιο και σχολική επίδοση

Όμως τι μπορεί να προκαλέσει το γέλιο;

Το γέλιο μπορούν να προκαλέσουν τα λάθη ηθελημένα ή μη του εκπαιδευτικού ή άλλων μαθητών ή κάτι απρόσμενο ( κάτι που δεν είναι φυσικό να συμβεί στην τάξη). Ποτέ δε θα ξεχάσω ένα μάθημα με Ολλανδόφωνους μαθητές στο οποίο γελάσαμε μέχρι δακρύων λόγω κάποιου απροσδόκητου γεγονότος.

Τη γλώσσα τους τη μιλούσα πολύ λιγότερο καλά από τους ίδιους ωστόσο εκείνο το γέλιο που κράτησε τουλάχιστον πέντε λεπτά- γιατί κανείς δε μπορούσε να σταματήσει- ήταν τη συγκεκριμένη στιγμή η ύψιστη μορφή επικοινωνίας, πολύ μεγαλύτερη από ό,τι και η ίδια η γλώσσα. Έτσι μπορούμε να πούμε οτι το γέλιο και η σχολική επίδοση είναι αλληλένδετα.

Και ας μην ξεχνάμε τη δήλωση του Γάλλου συγγραφέα Nicolas Chamfort: Η πιο χαμένη μέρα είναι εκείνη που δε γελάσαμε!

Γέλιο
Βασιλική Μαγγανάρη

Καθηγήτρια Ολλανδικών και Αγγλικών



Βαγγέλης Γωγούσης
Author: Βαγγέλης Γωγούσης
Ο Βαγγέλης Γωγούσης είναι ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης του κέντρου ξένων γλωσσών Επικοινωνία. Διδάσκει σε όλα τα επίπεδα από το 1993. Δε θα τον βρείτε σχεδόν ποτέ στο γραφείο γιατί βρίσκεται συνεχώς στην αίθουσα γιατί απλά εκεί πιστεύουν ότι είναι η θέση του. Στόχος του είναι η συνεχής βελτίωση του φροντιστηρίου και η διατήρηση του υψηλού επιπέδου των μαθημάτων.

Αφήστε μια απάντηση

Scroll Up